Mobbning

2012-02-09 ♥ 10:12:23
Jag tycker verkligen det är fel av både Tjejer och Killar angående mobbning och speciellt i området om tjocka människor. Jag har fått nog nu, tjejer och killar som väger typ 30 kg går runt och påstår sig vara tjock?, lixom lägg på 100 kg och lite valkar så ska dom få känna på hur det är att va tjock.

Tycker det är så fel för att, att va tjock är ingen enkel uppgift och inte heller roligt. Vissa sitter fast med sin sjukdom "fetma" och måste antingen göra operation eller fasta. För vanlig kondition hjälper inte vissa människor.

Att vara tjock innebär att man måste gå till affärer där det finns fler X på storlekarna och självklart blir det dyrare för "oss" att köpa kläder, men ni som påstar vara tjocka och går runt på stan med tex magtröjer, man ser era revben?? "HUR FAN KAN NI VARA TJOCK????"

Jag hatar att se folk använda sig utav tjocka människor som har det svårt som facebook bild tex, eller åtminstonde lägger upp bilden och taggar folk så alla kan skratta ut.. Men sanningen är att ingen av dom vet hur det är att vara tjock, bli retad som liten.. Och jämt stå ut med att man är sämre på allting.




* Tänkte även berätta för er som inte känner mig så bra och inte vet så mycket om mig.
Tänkte bara tillägga att jag har också problem att gå ner i vikt, har väldigt länge försökte att gå ner i vikt genom olika kurer och konditions pass på gymmet. Men under hela min uppväxt har jag alltid varit "överviktig" som liten började jag spela Utebandy och Fotboll, i hela 6 år höll jag på med sporterna och försökt gå ner men jag går inte ner i vikt så lätt och därför har man ju tappat motivitationen att hålla på. Så jag slutade vid 12-13 års åldern med dom sporterna och försökte ta tag i skolan istället.
Dom senaste åren har jag sportat ganska så mycket eftersom jag tycker ju det är roligt med bollsporter, tex spelade Pingis i typ 1 år..

Och nu dom 2 senaste åren har jag faktiskt sportat med Amerikansk Fotboll, tuvär så tränar jag inte det längre. Det finns faktiskt 2 anledningar till det det ena är att jag fick en tackling mot knät och det vek sig oerhört dåligt. Så har fortfarande problem med det + min vikt så det blir svårt för mitt knä att reparera sig själv så lätt. Det andra är just det vikten, jag orkar knappt inte vara med på träningarna / matcherna eftersom dom är så extremt jobbiga. Så nu har jag lättat på mitt hjärta för nu kanske ni förstår varför jag blir ledsen när folk går runt och säger att dom är tjock, när dom inte är det !


Den här bilden är ju inte mer än fantastisk för den visar exakt hur alla tjejer & killar är i dagens samhälle!





Tack så hemskt mycket, behövde verkligen få skriva ut angående detta ämne det är så jobbigt att se folk tjata om sin vikt när dom inte har några som helst problem med den, dock vi som är överviktiga riskerar att dö !

Kommentarer
Postat av: M.O

Bra skrivit, Sebbe! Känner dig inte, men jag är säker på en grej, och det är att du är en jättebra kille :) Vikt spelar ingen roll, det är personligheten som räknas!

2012-02-09 @ 10:33:23
Postat av: Sebastian Söderberg

Tack så hemskt mycket, jag har länge velat lätta mitt hjärta angående denna punkt. Och tycker det är jättesnällt av er som tycker till och förstår oss som egentligen inte mår bra :) !

2012-02-09 @ 10:38:15
URL: http://sebastiansoderberg.blogg.se/
Postat av: .

bra skrivet :)

2012-02-09 @ 10:46:46
Postat av: Sebastian Söderberg

Tack så hemskt mycket :)

2012-02-09 @ 10:47:16
URL: http://sebastiansoderberg.blogg.se/
Postat av: Dallä!

grymt skrivet sebbe :) känns som igår som du kom förbicyklande utanför mig när jag flyttade till torvalla. Du är en bra kille!!

2012-02-09 @ 11:20:09
Postat av: Sebastian Söderberg

Tackar Dalle, glad att man har dig som vän. Riktigt schysst grabb är precis vad du är :) !

2012-02-09 @ 11:32:58
URL: http://sebastiansoderberg.blogg.se/
Postat av: Anonym

välskrivet och jag förstår verkligen din frustration. dock förstår jag inte hu du kan bli arg på smala människor som säger sig vara feta. anorexi är ju precis lika hemskt som fetma. jag har haft det. att se sig själv som fet. att inte se tillräckligt bra ut osv. tills det gick så lång att jag blev riktigt sjuk, just pga att jag inte hade något som helst fett på kroppen. det var hemskt att inse vad jag gjort mot mig själv. men det här gav mig ett annat perspektiv, och det tackar jag för. ha det bra! :)

2012-02-09 @ 13:24:12
Postat av: Realistisk

Vill du gå ner i vikt så bränn mer energi(kcla) än du gör av med. Svårare än så är det inte. Ge fan i hamburgare, pizza, godis, chips, dricka, kebaber, mackor osv osv. Promenerar 1 timme per dag och kör 30 minuter styrketräning. Gör det i ett år och funkar inte det. Då kan du gnälla.

2012-02-09 @ 13:33:24
Postat av: Realistisk

Förresten, glömde lägga till Lycka till, alla kan behöva lite uppmuntring :)

2012-02-09 @ 13:34:00
Postat av: Ljg!

Fattar va du menar sebbe men du kan ändå inte bli sur på dom som e "smal" o säger att dom e tjock , precis som den personen utan namn kommenterade så kan man ha tex anorexia eller må dåligt av sin vikt även fast man inte e jätteöverviktig och de kan va precis lika jobbigt..!

2012-02-09 @ 16:16:22
Postat av: pontus

ganska komiskt att se en viss person kommentera då han inte verkar ha en aning vad personen i fråga pratar om.



När man har lidit av fetma i större delar av sitt liv så blir man in de flesta fallen inte ''smal'' direkt utav träning och kontrollerat föd-intag, i många fall så krävs det en operation för att förminska magsäcken, samt ta bort hud och ''dött'' fett som fortfarande är kvar.

Nu vet jag inte hur det ser ut för Sebastian så jag ska inte kommentera något om det.



För att gå ner i vikt och bränna fett riktigt mycket så krävs det hårda metoder, bara promenera 1 timme per dag och styrketräna 30 minuter funkar inte, för övrigt så är det fel metod. Kroppen bränner mest på morgonen inom ett omlopp av 30 minuter, när kroppen rört sig aktivt mer än 30 minuter så går det över till att bygga.



Kämpa på! Du får vara precis hur du vill, bara du är lycklig.



Lycka till, jag hoppas att du en dag uppnår de målen du siktar på!



2012-02-09 @ 20:31:46
Postat av: Sebastian Söderberg

Gud vad roligt att du kommentera, det var skönt att du tog upp det där angående vad dom andra kommenterat. Tror dom svarat på en helt annan fråga :).



Tack så hemskt mycket, när jag slutar skolan nu i sommar tänker jag faktiskt ta tag i det med träning riktigt mycket eftersom då har man ju den tid man behöver :).

2012-02-09 @ 20:36:26
URL: http://sebastiansoderberg.blogg.se/
Postat av: pontus

Det tycker jag garanterat att du ska göra. Otroligt mycket skönare att träna under sommaren(sommarlovet) då man kan lägga upp sin träning precis hur man vill, utan att behöva stressa, vilket har en väldigt stor påverkan.



Nu när du har skola och sånt så är det lätt att andra saker kommer i vägen, ska det göras så ska det göras riktigt :)

2012-02-09 @ 20:46:08
Postat av: Sebastian Söderberg

Märks att du är en vis man så som du skriver :)

2012-02-09 @ 21:12:38
URL: http://sebastiansoderberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0