Baka kaka

2012-10-06 ♥ 23:47:13
Finns folk av båda könen som tycker att kvinnorna ska vara i köket hela dagarna och servera värsta måltiderna, men det finns även killar som gillar att laga mat, då ska jag berätta att under hela min uppväxt har jag alltid varit intresserad hur man lagar mat och hur allt fungerar och smakar tillsammans, även lagat mat till min familj ett x antal gånger. Jag tycker det är jätteroligt men framförallt så blir det alltid gott för man gör ju mat man tycker om eller som man tror man tycker om :)
 
Men att baka är nog det nya hobbyn jag har fått nån slags "tvång" att jag måste kolla på alla dom här bak-programmen som går på tv, det är inga små grejor dom håller på med utan tvärtom det är riktigt sjuka grejer dom gör så man måste verkligen vara jätteduktig!
Men som sagt så har jag bakat några gånger hemma, självklart har jag misslyckat många gånger men jag tror att det är nått man lär sig med tiden, lixom man gör inte perfekta tårtan första gången man försöker.. Utan att baka och laga mat det är helt enkelt tidskrävande och jätteroligt.
 
Här är några bullar jag gjorde häromdagen som kanske inte blev dom snyggaste men goda var dom :)!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0