Läs och förstå!

2012-10-13 ♥ 03:27:17
För er Flickor/tjejer/kvinnor så tycker jag ni ska läsa vad jag har att säga, detta är ett ämne jag aldrig riktigt vågat säga något om men alltid förstått vad alla gått igenom!
 
Jag har hört/sett många tjejer som absolut inte respekterar sig själv och med det innebär att det kommer bli konsekvenser på alla sorters händelser.. Jag bryr mig inte om vad ni tjejer egentligen gör "Online" eller något liknande men det största misstaget jag tycker en tjej kan göra är att skicka någon slags "lättklädd bild" till en kompis tjej som kille.. För att om det "fotot" hamnar i fel händer så kommer det läckas och bli stort på internet, så därför tycker jag att tjejer ska börja respektera sig själv för vem dom egentligen är!
 
Nu är klockan 02:58 när jag håller på skriva detta inlägg, och jag är helt seriös när jag säger att jag är tårögd för att jag kommer nämligen lägga upp en film som jag nyss kollat på och förstår verkligen inte hur folk kan göra så mot andra människor... Det inte vissa individer förstår det är att precis alla har känslor, men vissa har svårt för att visa sina, vissa har lätt för att visa sina och vissa människor gömmer sina..
 
Jag vet ungefär vad denna tjej går igenom fast jag måste erkänna att hon hade det värre än vad jag hade, men det fanns en stund jag var där på botten jag med.. Men jag hade inte berättat för någon av mina vänner eller familj jag hade gjort så jag hade inte direkt någon slags stöd från något håll, det fanns stunder då jag mådde riktigt dåligt måste jag säga, jag hade eller rättare sagt jag har en bästavän "som är invandrare" men det skiter jag i, som jag berätta det för och han verkligen stöttade mig till 110% och han verkligen sa åt dom som mobbade mig för den saken jag gjorde... Det jag gjorde var att sjunga en låt till en tjej som jag "gillade" när jag nästan precis börjat 6:an på högstadiet, vi hade gått några månader. Man hade fått lära sig en del "fakta"? om den här tjejen så man börja gilla henne mer, *Namnet uppges ej* sen efter 1 månad efter jag hade skickat det videoklippet på msn som man använde förr, så hade hon sparat klippet och sedan börjat skicka runt det alla sorters människor runt hela staden.. jag blev mobbad helt enkelt, folk som inte visste vem jag var och verkligen hade noll koll började trakkassera mig för alla sorters orsaker, jag var överviktig som jag lärt mig leva med. Jag blev helt enkelt inte någons kompis i skolan eller någonstans.. Jag antar att dom som läser detta kommer tro att jag var verkligen "barnslig?" men det är för att dom inte har upplevt det själva, när man är så pass liten så vet man inte vad som kan hända/hur man ska skydda sig från olika människor.. Dom som retade mig har jag sagt upp kontakten totalt med, för att nu har jag lärt mig vilka jag ska vara med för att må bra.. Jag har länge haft problem med alla sorters grejer, jag har alltid varit på fel platser på fel tidpunkter.. Men vet ni vad?! Jag har lärt mig leva med mig själv och mina misstag, jag har aldrig varit felfri från någonting.. Har aldrig varit den smartaste i klassen på något, aldrig varit riktigt duktig på någon sport "Då har jag spelat/kört 6 olika sporter i mitt liv"... Så folk som tror att dom har det svårt, TÄNK OM säger jag bara... Med detta så att säga så förstår jag verkligen hur folk känner när dom blivit/är mobbad.. Det är inget man vill uppleva, tuvär så finns det människor som är likgiltiga och kan verkligen göra såna saker och verkligen inte fatta vad dom egentligen gjort! och ett av det värsta är att mina föräldrar inte vet om att jag varit mobbad ungefär hela min barndom, jag valde helt enkelt att inte berätta för jag förstog nog vilka konsekvenser som kunde hända..
 
Jag är 19 år nu och har levt med mina misstag exakt hela mitt liv, jag är utbildad och lärd på livet så att säga.. Jag är inte "dum" jag är faktiskt ganska smart skulle jag förstå för vissa folk har faktiskt ingen koll på saker och ting i samhället.. Jag lever just nu mitt liv som arbetslös människa med en helvetes massa problem upp i halsen, men jag väljer att ta livet av sig, är för "fegt" förstå mig inte fel... För jag har själv en bästavän som just nu vilar bland molnen, "E.C" han bara bli 17 år det var alldeles för tidigt för honom, han var faktiskt riktigt smart han kunde lite om mycket helt enkelt.. och jag kände att det skulle vara så elakt mot mina bästavänner och min familj att ta livet av sig när man är så ung och verkligen har hela livet framför sig.. Och ärligt talat så kanske inte jag hade haft modet att göra nått sådant för den delen heller.. 
 
Jag vet att man egentligen inte borde rabbla upp sådan information på internet, men det gör jag ändån FÖR ATT, försöka få folk att öppna ögonen och förstå att mobbning "enligt min mening, DRÅP".. För att det finns folk som inte har den sortens vänner som verkligen förstår hur man egentligen mår, men jag har haft lyckan.. Jag tackar gud att jag växte upp i Torvalla bland blattar och svennar, för vi har gått igenom en hel del som vi klarat tillsammans och därefter lärde vi oss, TILLSAMMANS ÄR VI STARK!
 
Tack till exakt varenda individ som läser allt jag har skrivit ikväll och förstår vad jag vill förmedla med det här inlägget, verkligen tack!
 
Läs och förstå!
 
mvh/ Sebbe
 
 

Kommentarer
Postat av:

Riktigt berörande rader.
Stå på dig & var stark!
Gigantisk kram till dig.

2012-10-14 @ 23:29:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0